Een bijstandsuitkering is een tijdelijke aanvulling op eventuele inkomsten van jou of je gezin tot bijstandsniveau. Hiermee betaal je jouw levensonderhoud, zoals eten en huur. Dien een verzoek in op werk.nl van het UWV.
Je kunt een uitkering niet direct bij de gemeente aanvragen. Wat je wel moet doen, lees je hier:
1- Je dient eerst een verzoek in via werk.nl van het UWV. Je hebt hiervoor je DigiD nodig.
2- Daarna maak je een afspraak met WIJeindhoven. Daar bekijkt een medewerker samen met jou wat de beste oplossing is. Kijk voor meer informatie op wijeindhoven.nl.
3- Is dat een uitkering? Dan vraag je samen met een medewerker van WIJeindhoven de uitkering aan.
4- Zodra je een uitkering ontvangt, krijg je een contactpersoon bij de gemeente. Aan hem of haar geef je het door als er iets in je situatie verandert, of als je op vakantie gaat.
Bezoekadres:
Smalle Haven 109
Eindhoven
Postadres:
Postbus 90.151
5600 RC Eindhoven
Telefoonnummer: 14 040
E-mailadres: gemeente@eindhoven.nl
Website: www.eindhoven.nl/inkomen-zorg-en-onderwijs
Doelstelling of kernactiviteit: Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.
Belangrijkste doelgroepen: Inwoners van de gemeente
Doelstelling of kernactiviteit:
Het doel van een gemeente is orde handhaven, infrastructuur inrichten en onderhouden en zorg verlenen aan de burgers.
Belangrijkste doelgroepen:
Inwoners van de gemeente
Soorten diensten of activiteiten:
In het Mercado-gebouw zijn nog meer partijen gehuisvest die bemiddelen in werk. Denk aan uitzendbureaus en re-integratiebedrijven. Ook is er een leerwerkloket waaraan het Regionaal Opleidingencentrum (ROC) en het Regionaal Meld- en Coördinatiepunt Voortijdig Schoolverlaters hun steentje bijdragen.